De siste årene har endringene i mediene skjedd raskere og med større effekt enn noen hadde sett for seg.
Informasjonen du deler via apper og digitale tjenester samles inn og brukes til å sende deg målrettet reklame.
18. februar 2021 arrangerte Medietilsynet webinaret «Falske nyheter og desinformasjon - hvor utbredt er det?»
Kristoffer Egeberg er redaktør i faktasjekkorganisasjonen Faktisk.no. Her deler han sine beste tips.
Deepfakes utnytter kunstig intelligens for å lage videoer og lydinnhold det er svært vanskelig å avsløre som falskt.
I det offentlige rom kan vi diskutere saker som angår samfunnet.
Innholdsmarkedsføring ligner på journalistikk, men uten å være det.
I denne samtalen får du vite mer om hvordan TV 2 arbeider med å treffe unge seere.
I dette sosiale eksperimentet har fem mennesker fra fem ulike generasjoner byttet medievaner.
Denne funksjonen er bare tilgjengelig for lærere autentisert via Feide.